Zamknij
Jesienna konferencja prasowa Minox S.A.
Dzisiaj, chwilę przed południem, w nowo otwartym markecie budowlanym „Mrówka” odbyła się konferencja prasowa Minox S.A. Prezes Zarządu Tomasz Olszewski omówił na niej m.in. dotychczasowe osiągnięcia Spółki oraz plany.
czytaj dalej >
 

Jesienna konferencja prasowa Minox S.A.

Dzisiaj, chwilę przed południem, w nowo otwartym markecie budowlanym „Mrówka” odbyła się konferencja prasowa Minox S.A. Prezes Zarządu Tomasz Olszewski omówił na niej dotychczasowe osiągnięcia Spółki, jej przewagi konkurencyjne, bieżące i planowane działania oraz inwestycje.

Poza podstawowymi informacjami na temat Emitenta oraz zakresem jego działalności, przedstawiono grupę kapitałową oraz strukturę jej sprzedaży. Dzięki 100% udziałów w Minox Trans Sp. z o.o.,  na koniec II kwartału 2012 r. możemy obserwować zmniejszenie monopolu podmiotu dominującego w przychodach. Jeszcze na koniec 2010 i 2011 r. Minox S.A. generowała ponad 99,5 proc. sprzedaży, po pierwszym półroczu bieżącego roku – niewiele ponad 90 proc.

O poprawiającej się kondycji zależnej spółki transportowej czytaliśmy także w ostatnim raporcie kwartalnym Emitenta. „Minox Trans Sp. z o.o. (…) jest bardzo blisko przekroczenia progu rentowności. (…) od punktu wyrównania dzieli ja niewiele ponad 20 tys. zł (blisko 200 tys. mniej niż 3 miesiące temu).” Firma transportowa została przejęta na początku grudnia 2011 r. i od tamtego momentu jej znaczenie w strukturze przychodów grupy rośnie.

Niemniej głównym tematem konferencji było zakończenie dużej inwestycji Minox S.A. – budowy marketu „Mrówka”. 29 września odbyło się uroczyste otwarcie obiektu połączone z fetą i konkursami rodzinnymi. Dzięki uruchomieniu wielkopowierzchniowego sklepu Emitent wchodzi na rynek sprzedaży detalicznej. Do tej pory skupiał się na handlu hurtowym, który podlega efektowi sezonowości. Znaczne poszerzenie oferowanego asortymentu oraz grupy docelowej o klientów indywidualnych ma pozwolić na zwiększenie przychodów w newralgicznych dla sektora budowlanego I oraz IV kwartale roku.

Tomasz Olszewski obiecywał jednak nie poprzestawać na dotychczasowych osiągnięciach. Już jest w trakcie negocjacji mających przyczynić się do budowy kolejnej „Mrówki”. Jednak zdradził jedynie, iż tym razem również będzie to obiekt o powierzchni ok. 1.000 m2, niemniej w mniejszej miejscowości (10-20 tys. mieszkańców) w okolicach Warszawy. Rozpoczęcie inwestycji planowane jest na 2013 r. i ma potrwać ok. roku.

 

Minox S.A. zadebiutowała na rynku NewConnect 10 maja 2011 r., zaś na rynku Catalyst 17 lipca 2012 r. Spółka od 15 lat działa w sektorze sprzedaży materiałów budowlanych, wyposażenia łazienek i wnętrz, a także stolarki oraz elementów ogrzewania.

            

 

Jesienna telekonferencja Presto S.A.

19 października 2012 roku odbyła się pierwsza telekonferencja prasowa niedawnego debiutanta rynku NewConnect, spółki Presto S.A. Udział w niej wzięli potencjalni i obecni akcjonariusze, przedstawiciele Spółki, w tym Prezes Zarządu – Krzysztof Sowiński, członkowie rady nadzorczej oraz przedstawiciele agencji PR.

Rozpoczęto od omówienia prezentacji, w której opisano strukturę sprzedaży, historię rozwoju Spółki, asortyment wraz z nowymi produktami, a także przewagi konkurencyjne. Podkreślano „bardzo dobrą jakość przy rozsądnych cenach” oraz uniwersalność oferowanych produktów – zarówno systemy kominowe Presto, jak i systemy uszczelniania przewodów kominowych są kompatybilne ze wszystkimi dostępnymi na rynku urządzeniami grzewczymi, bez względu na ich wielkość czy rodzaj paliwa.

 

 

Emitent zdecydował się na tak nowatorską formę konferencji z uwagi na kontrolę kosztów. „Jestem przekonany, że takie podejście szczególnie opłaca się w warunkach ciężkiej sytuacji rynkowej. Konferencje prasowe organizowane z wielkim rozmachem z pewnością nie przybliżyłyby akcjonariuszy do oczekiwanej dywidendy” – powiedział Prezes Sowiński. Następnie, odpowiadając na pytania uczestników, podtrzymał opublikowane w zeszłym miesiącu prognozy (przychód: 12 mln zł, zysk: 800 tys. zł), a także zapewnił, iż intencją zarządu jest wypłata dywidendy za 2012 r. Zapowiedział również, że pierwsze efekty wprowadzania na rynek nowych produktów poznamy już w raporcie za III kwartał (data publikacji: do 14 listopada). „Proces przygotowania do sprzedaży był długi, jednak skutkuje bardzo dużym zainteresowaniem piecami Hypocuast.”

Jeden z gości wyraził zdziwienie zeszłotygodniowymi zniżkami cen akcji PSTA – z 0,28 zł 10 października do 0,20 zł wczoraj – mimo opublikowanych w raporcie miesięcznym za wrzesień informacji o finalizowaniu negocjacji umów z dostawcami rur z Niemiec i Czech. Zarząd zapewnił, że nie ma przesłanek do spadków, a zachowanie kursu jest zapewne jedynie „grą popytu i podaży”. Jednocześnie poinformował, że na ten moment Presto S.A. nie planuje nowej emisji, ale nie wyklucza kredytu w rachunku bieżącym. „Cieszymy się dużym zainteresowaniem banków, które prześcigają się w ofertach kredytowych. Nie wykluczone, że z którejś skorzystamy” – opowiadał Krzysztof Sowiński.

 

Presto S.A. jest producentem certyfikowanych systemów kominowych i elementów wentylacji, rozpoczyna także sprzedaż luksusowych pieców akumulacyjnych oraz innowacyjnych systemów uszczelniania przewodów kominowych. Na polskim rynku działa od 2004 r., prowadzi także dystrybucję na terenie Słowacji, Litwy i Czech.

 

Presto S.A. negocjuje nowe kontrakty

Wygląda na to, że Presto S.A. – producent systemów kominowych, który zadebiutował na rynku NewConnect 13 września - radzi sobie całkiem nieźle jako Emitent. W opublikowanym dzisiaj raporcie miesięcznym czytamy, że nie tylko wprowadza na rynek dwa nowe produkty, ale i negocjuje dwa nowe kontrakty dotyczące strategicznej współpracy z zagranicznymi producentami rur.

Dużo ostatnimi czasy możemy przeczytać o „kryzysie” coraz intensywniej opanowującym branżę budowlaną, w której to działa Spółka. Ona sama jednak tłumaczy, że struktura produkcji budowlano-montażowej w Polsce w 58 proc. opiera się na budownictwie inżynieryjnym (budowy oraz remonty dróg, kolei czy mostów), budownictwo mieszkaniowe, w obrębie którego funkcjonuje Emitent, stanowi jedynie 13 proc. Problemy, jak wynika z analiz, w największym stopniu dotykają firm specjalizujących się we wznoszeniu budynków oraz związanych z infrastrukturą drogową. „Presto S.A., która działa w sektorze systemów kominowych – zarówno na rynku pierwotnym, jak i wtórnym, nie natrafia na tego typu bariery” – czytamy.

Struktura sprzedaży Presto S.A. (źródło: Presto S.A.)

Ponadto, Emitent w dalszym ciągu jest w trakcie wprowadzania na rynek dwóch nowych produktów, w tym luksusowych pieców akumulacyjnych Hypocaust, które w głównej mierze będą skierowane właśnie do klientów indywidualnych. Sprzedaż związana jest długofalowymi działaniami marketingu bezpośredniego, polegającymi na informowaniu zdunów o właściwościach i zastosowaniu produktów oraz edukacji związanej z instalacją. Presto S.A. podejmuje taką aktywność od lipca 2012 r.

Poszerzenie asortymentu o nowatorskie i pionierskie na polskim rynku artykuły pozwoli Spółce nie tylko na zwiększenie udziału w rynku systemów kominowych, ale także na zwiększenie sprzedaży. 7 września Emitent opublikował prognozy wyników finansowych na bieżący rok, przypomnijmy, że zakłada on przychód na poziomie 12 mln zł oraz wypracowanie 800 tys. zł zysku. 

We wspomnianym raporcie miesięcznym za wrzesień, czytamy: „W tym miesiącu firma wygenerowała przychód, który w ocenie zarządu pozwala uznać prognozy finansowe opublikowane przez Emitenta za niezagrożone.”

Z zaprezentowanego dzisiaj dokumentu dowiedzieć się możemy również, że w analizowanym okresie Presto S.A. rozmawiał o nawiązaniu współpracy strategicznej z producentami rur z Niemiec i Czech. Z tym drugim podobne rozmowy miały już miejsce trzy lata temu, jednak wtedy właściwości oferowanych przez niego produktów nie spełniały oczekiwań Emitenta. W związku ze zmianą ich parametrów oraz technologii wytwarzania, a co za tym idzie podniesieniem jakości – ponownie podjęto rozmowy handlowe dotyczące uzyskania wyłączności na terenie Polski m.in. na dostawę ozdobnych i użytkowych wyrobów ceramicznych ogrodowych.

Ponadto, Spółka zapowiedziała swoją pierwszą konferencję prasową jako Emitent rynku NewConnect. Odbędzie się ona 19 października 2012 r. i będzie miała postać telekonferencji. Zaprezentowane zostaną kluczowe informacje dotyczące realizacji celów emisyjnych Presto S.A.

Jesienna telekonferencja Presto S.A.
19 października 2012 roku odbyła się pierwsza telekonferencja prasowa niedawnego debiutanta rynku NewConnect, spółki Presto S.A. Udział w niej wzięli m.in. potencjalni i obecni akcjonariusze, przedstawiciele Spółki, w tym Prezes Zarządu – K. Sowiński.
czytaj dalej >
Presto S.A. negocjuje nowe kontrakty
Wygląda na to, że Presto S.A. – producent systemów kominowych, który zadebiutował na rynku NewConnect 13 września - radzi sobie całkiem nieźle jako Emitent.
czytaj dalej >