23 listopada przy ulicy Grzybowskiej 4 odbyła się konferencja Spółki Danks Europejskie Centrum Doradztwa Podatkowego S.A., w trakcie której Prezes Zarządu - Krzysztof Truchel podsumował pierwsze miesiące obecności Spółki na rynku NewConnect, przedstawił jej osiągnięcia i wyniki, jak również opowiedział o strategii rozwoju i planach firmy na najbliższą przyszłość.
W drugiej części wystąpienia poruszył ważny i aktualny w ostatnim czasie temat dotyczący znaczenia restrukturyzacji finansowej przedsiębiorstw w dobie kryzysu gospodarczego. W krótkim wykładzie odniósł się do trudnej sytuacji firm w latach 2008 - 2009 i zwrócił uwagę na najważniejsze aspekty przeprowadzania procesu restrukturyzacji, w tym najczęściej popełniane błędy oraz środki, które należy przedsięwziąć, by uniknąć upadłości firmy. Danks planuje rozwijać działalność w zakresie restrukturyzacji przedsiębiorstw, biorąc bowiem pod uwagę symptomy nadchodzącego spowolnienia gospodarczego, może powtórzyć się sytuacja z 2008 roku, co zwiększy popyt na tego rodzaju usługi i pozwoli Spółce wygenerować wysokie przychody.
Danks już od wielu lat zajmuje się podobną działalnością, czego przykładem jest m.in. projekt realizowany dla czołowej firmy z branży automatyki kolejowej, która z jednej strony jest jedną z najstarszych firm związanych z przemysłem kolejowym, z drugiej – jedną z najbardziej innowacyjnych (specjalizuje się w nowoczesnych systemach sterowania ruchem i telekomunikacji).
W 2004 firma znajdując się w na skraju bankructwa zleciła Spółce Danks przeprowadzenie analizy bieżącej sytuacji ze wskazaniem możliwości i kierunku restrukturyzacji firmy oraz perspektyw zwiększenia jej przychodów i liczby zleceń. Sporządzona analiza za rok 2003 i za pierwsze trzy kwartały 2004 stała się dla Sądu podstawą ogłoszenia upadłości z możliwością układu. Podmiot zdecydował się na wprowadzenie sugerowanych zmian i zrestrukturyzowanie niektórych segmentów działalności, co już w ostatnim kwartale 2004 roku przyniosło niewielką poprawę wyników, a w kolejnych latach zaowocowało zdecydowanym wzrostem zysku i umorzeniem postępowania upadłościowego. Dziś firma doskonale prosperuje na rynku automatyki kolejowej, zdobywając certyfikaty jakości, podnosząc systematycznie poziom oferowanych usług oraz utrzymując dobre wyniki finansowe.
Jesienna konferencja Spółki Minox S.A.
18 października w restauracji Złoty Lin w Wierzbicy odbyła się jesienna konferencja Spółki Minox S.A. w trakcie której Prezes Tomasz Olszewski podsumował pierwsze miesiące firmy na rynku NewConnect i opowiedział o jej planach na najbliższą przyszłość
Minox S.A. to jeden z największych na Mazowszu dystrybutorów materiałów budowlanych, który 10 maja b.r. zadebiutował na rynku NewConnect pozyskując blisko milion zł na dalszy rozwój i ekspansję. W swoim wystąpieniu Prezes podkreślił, że dzięki pozyskanym środkom firma systematycznie poszerza asortyment i zakres oferowanych usług oraz rozwija sieć przedstawicieli handlowych. Ponadto, we współpracy z Grupą PSB Minox przygotowuje się do budowy przy ul. Płochocińskiej 118 marketu budowlanego „Mrówka”, który wraz z magazynem będzie zajmował powierzchnie ponad 1000 m2. Firma otrzymała zgodę od Grupy PSB na wykorzystanie na wyłączność znaku firmowego „Mrówka” na terenie Pragi Północ. Prezes podkreślił również, że to nie koniec ambitnych planów Spółki. Aktualnie prowadzone są już rozmowy dotyczące zakupu ziemi w okolicach Warszawy pod budowę kolejnego marketu „Mrówka”.
W dalszej części wystąpienia Prezes Spółki Minox S.A. przedstawił szczegóły dotyczące planowanego przejęcia firmy transportowej o szacowanej wartości ponad 10,5 miliona zł i przeprowadzonej w tym celu prywatnej subskrypcji akcji serii C, dzięki której firma pozyskała 11.250.000 zł.
Na koniec, uczestnicy konferencji wysłuchali podsumowania wyników finansowych Spółki z ostatnich miesięcy. Prezes Tomasz Olszewski zaznaczył, że mimo ogólnego spowolnienia w branży budowlanej, przychody Spółki systematycznie wzrastają, co świadczy o jej dobrej kondycji finansowej. Przychody netto ze sprzedaży za miesiąc wrzesień wyniosły ponad 4,8 milionów zł - przeszło milion zł więcej niż miesiąc wcześniej. W podsumowaniu, Prezes zapewnił wszystkich zebranych, że firma dotrzyma prognoz przedstawionych w dokumencie informacyjnym.
Danks jest pewny realizacji prognoz
Krzysztof Truchel, prezes spółki Danks Europejskie Centrum Doradztwa Podatkowego, zapewnia, że spółka zrealizuje prognozy wyników na 2011 r.
- Wszystko wskazuje na to, że przyjęte prognozy co do uzyskanych w 2011 r. przychodów i wypracowanego zysku netto zostaną spełnione - mówi Krzysztof Truchel.
Spółka obiecuje, że osiągnie w tym roku 1,5 mln zł zysku netto, czyli 2,7 proc. więcej, niż przed rokiem.
Całość zysku ma trafić na dywidendę. Na jedną akcję przypadałoby 0,32 zł, co przy kursie 1,70 zł (cena zamknięcia z piątku) daje stopę dywidendy brutto na poziomie 18,8 proc.
W niedawnej emisji spółka sprzedawała akcje po 3 zł. Pieniądze, które zdobyła, przeznaczyła w części na przygotowanie nowego lokalu w Warszawie, w którym prowadzona będzie działalność doradcza z zakresu usług księgowych oraz działalność z zakresu usług pośrednictwa finansowego przez spółkę zależną od Danksa - Global Audit and Finance.
- Spółka ta powstała w lipcu 2011 roku, a jej debiut na rynku NewConnect planowany jest na koniec 2011 r. - mówi Krzysztof Truchel.
W kolejnym etapie, środki pozyskane z emisji przeznaczone zostaną na m.in. zatrudnienie fachowców z branży rachunkowości, których zadaniem będzie zwiększenie sprzedaży usług księgowych oraz usług doradztwa finansowego w zakresie restrukturyzacji przedsiębiorstw.
- Jeśli w przyszłym kwartale nastąpi dalsze spowolnienie gospodarki, na co wskazują coraz poważniejsze symptomy, Spółka położy większy nacisk na ten segment działalności, co pozwoli jej wygenerować wysokie przychody - mówi prezes Danks.