Dziś 8 marca obchodzimy Dzień kobiet. Dzień, w którym Panie są traktowane w sposób szczególny i wyjątkowy. Jednak niewiele osób pamięta, że pod tą datą kryje się niezwykła historia. To coroczne święto obchodzone 8 marca, jako wyraz szacunku dla ofiar walki o równouprawnienie kobiet. Ustanowione zostało w 1910 roku dla upamiętnienia walki o prawa wyborcze i lepsze warunki pracy. W roku 1908 w Nowym Jorku 15 tysięcy pracownic fabryki tekstylnej strajkowało walcząc o swoje prawa.
Korzystając z tej właśnie okazji, wszystkim Kobietom, a w szczególności naszym przemiłym Klientkom, życzy wszystkiego, co najlepsze, spełnienia marzeń, wspaniałej pogody ducha, i jak najwięcej zadowolenia ze swoich mężczyzn – rodzynek w zespole NewWeb PR.
Wyniki konkursu fotograficznego i wywiad ze zwycięzcą!
Konkurs dobiegł końca! Dostaliśmy od Was mnóstwo fantastycznych zdjęć – nie łatwo było wybrać najlepsze. Jednak czas na wyniki! Pierwsze miejsce zajął Pan Paweł Prus za zdjęcie „Canary Wharf”. Postanowiliśmy nagrodzić również drugą osobę – Pana Macieja Radkiewicza za zdjęcie „Filary”.
Krótki wywiad z Panem Pawłem Prusem:
NW: Co skłoniło Pana do wzięcia udziału w konkursie?
PP: Do wzięcia udziału w konkursie skłoniła mnie moja pasja do fotografii i chęć dzielenia się swoimi zdjęciami z innymi osobami.
NW: Jak długo zajmuje się Pan fotografowaniem?
PP: Moja przygoda z aparatem zaczęła się już jakiś czas temu bo w czasach aparatów analogowych. Jednak trochę bardziej na poważnie zacząłem fotografować jakieś 5 lat temu odkąd wszedłem w posiadanie cyfrowej lustrzanki.
Dziękujemy
Perspektywy rozwoju serwisów społecznościowych
Za sprawą rosnącej konkurencji pomiędzy czołowymi graczami, takimi jak Facebook czy Google +, z miesiąca na miesiąc rynek social media rozwija się coraz dynamiczniej. Biorąc pod uwagę dalszą rywalizację pomiędzy dominującymi portalami oraz zbliżający się, długo oczekiwany debiut IPO Facebooka, trudno przewidzieć co przyniesie bieżący rok. Szczególnie, że do gry coraz odważniej włączają się kolejni uczestnicy, tacy jak: Twitter, Blip czy LinedIn. Z pewnością znajdzie się dla nich miejsce na rynku, jednak nie sposób oszacować jak ważną odegrają na nim rolę i czy uda im się w jakikolwiek sposób zagrozić gigantom. Bez wątpienia na polskim rynku nadal mają sporo do zdziałania, gdyż ich znaczenie wciąż jest znikome. Małymi krokami kolejnych użytkowników zdobywają również rodzime serwisy, takie jak nk.pl czy goldenline.
Facebook kontra Google +
Można przypuszczać natomiast, że rok 2012 przyniesie pewne rozstrzygnięcia pomiędzy największymi konkurentami: Facebook’iem a Google +.
Obecnie sytuacja na ringu bokserskim wygląda następująco:
Facebook:
- założony w 2004 roku
- 50% użytkowników korzysta z serwisu codziennie
- użytkownicy mają średnio 130 znajomych i podłączeni są do 80 społeczności (stron, grup, wydarzeń)
- codziennie w ramach serwisu przesyłanych jest 200 mld komunikatów
- 800 mln użytkowników
Google+:
- założony w 2011roku
- najwięcej znajomych ma Mark Zuckerberg, założyciel Facebooka
- 66% użytkowników to mężczyźni
- najwięcej użytkowników serwisu to inżynierzy
- 55% użytkowników pochodzi z USA
- 90 mln użytkowników.
Walka pomiędzy Facebook’iem a serwisem Google+ dopiero się rozpoczęła i pomimo znaczącej przewagi Facebook’a już teraz widać objawy zaniepokojenia ze strony giganta. Czym innym, jak nie reakcją na odczuwalną konkurencję, są bowiem nowe funkcjonalności i odświeżony layout. Jednym z przykładów jest wprowadzony przez Facebooka jesienią 2011 roku wskaźnik zaangażowania – „Mówią o tym” (Talking about), czyli cotygodniowy agregat wszystkich możliwych aktywności odnoszących się do profilu.
Czy mobilne serwisy społecznościowe znajdą dla siebie miejsce ....
55,1 milionów użytkowników z pięciu największych państw Europy Zachodniej (Francja, Niemcy, Włochy, Hiszpania, Wielka Brytania) odwiedziło we wrześniu ubiegłego roku strony portali społecznościowych i blogi z poziomu urządzeń mobilnych. To wynik o 44 procent wyższy niż w analogicznym okresie roku 2010 (38,4 mln) - wynika z danych firmy badawczej comScore.
Popularny za oceanem portal społecznościowy Path postanowił znaleźć swoje miejsce na rynku repozycjonując się jako serwis dostępny jedynie przez telefon komórkowy, zarówno dla systemu Android, jak i iOS. Dużą popularność zyskała również aplikacja iPhone o nazwie Oink, która w ciągu nieco ponad miesiąca zdobyła 150 tysięcy użytkowników. Największe serwisy nie chcą w tej kwestii pozostawać w tyle, dlatego też Facebook, Google i Twitter stale rozbudowują swoje funkcjonalności dostępne przez smartphony.
Dynamiczny rozwój mobilnych serwisów społecznościowych jest bardzo silnie skorelowany z dostępnością Smartphonów, które w ubiegłym roku stanowiły jedynie 27% rynku telefonii komórkowej (w Europie i USA odpowiednio 51% i 63%). W pozostałych częściach świata prognozowany jest znaczny wzrost ich użycia, w tym ponad trzykrotny wzrost wykorzystania systemu Android w Azji. Będzie to miało ogromny wpływ na rozwój serwisów społecznościowych i zdecyduje jak ważną odegrają rolę w naszym codziennym życiu…